Cliëntondersteuning

Het Servicepunt XL is de eerste plek waar alle wijkbewoners (zelf of met ondersteuning van een vrijwilliger) het antwoord kunnen vinden op eenvoudige vragen over zorg en welzijn. Wanneer een klant niet zelf in staat is zijn of haar probleem te formuleren, dan wordt er door de professional cliëntondersteuning geboden en samen met de klant een persoonlijk plan opgesteld. Klanten worden hierbij actief geïnformeerd over de mogelijkheden van algemeen toegankelijke voorzieningen, als onderdeel van het antwoord op hun vraag  en/of persoonlijk plan.

Men wordt naar de algemeen toegankelijke voorzieningen verwezen en waar wenselijk vindt er toeleiding plaats, middels een warme overdracht.

Heeft u vragen over:

  • Hulpmiddelen om langer thuis te kunnen blijven wonen, zoals een scootmobiel of traplift?
  • Boodschappendienst of maaltijdservice, bijvoorbeeld als u zelf niet meer kunt koken?
  • Het regelen van vervoer?
  • Het invullen van formulieren (papier of op de computer)?
  • De opvoeding van uw kinderen?
  • Solliciteren of het vinden van vrijwilligerswerk?
  • Uw geestelijke en lichamelijke problemen?
  • Het op orde brengen van uw administratie?
  • Het aanpakken van uw geldzaken?

Kom dan naar één van de Servicepunten XL en vraag om een cliëntondersteuner.


Wilt u helpen?


Word vrijwilliger:

Doneer een product of bedrag:

Nieuws

Welzijn Scheveningen - Prins Mauritslaan 82 - 2582 LV Den Haag - (070) 416 20 20 - info@welzijnscheveningen.nl